Google docs és una aplicació que ens pot ser molt útil a l'hora de fer treballs en grup. A més a més, com són documents que es guarden a la xarxa, no cal que et preocupis de portar el pendrive per transportar el teu treball, per obrir-ho només et caldrà un ordinador amb connexió a Internet.
Bé, la direcció url per accedir-hi és Google docs (necessitaràs tenir un compte Gmail per poder-ho fer servir).
Un cop a dins del teu Google docs, a l'esquerra de la pàgina hi ha l'opció de "CREA", des d'aquí podràs crear documents, presentacions amb diapositives, enquestes....
El més sorprenent d'aquesta aplicació és que et permet compartir els teus documents, presentacions amb diapositives...tot, amb altres persones, per què ells també pugui editar el document, o per contra, que només el puguin visualitzar. Per fer això només cal que donis l'opció "COMPARTEIX" i escriguis els correus de les persones amb les que ho vols compartir. Serà des d'aquí on podràs escollir l'opció de que dites persones puguin editar, puguin comentar, o només pugin visualitzar. Això és el que et permetrà fer treballs en grup i que cadascú treballi des de casa seva en un mateix full.
A fitxer - consulta l'historial de revisions podràs veure qui, quan i què s'ha modificat el document. Et permet veure què és exactament el que ha escrit una persona concreta, ja que allò que hagi escrit et sortirà amb un altre color, per poder-ho diferenciar.
Anem a poc a poc...
Crear un document
És molt semblant al Word, pots escriure, subratllar, posar en negreta, afegir enllaços, imatges....també té opcions com canviar de color tot el fons del document, i fins i tot, tens la oportunitat d'escriure comentaris al que tu escriguis, que pot servir per apuntar-te recordatoris que necessitis. Com es pot veure a la imatge, quan tu cliques algun fragment en groc, pots veure quins són els comentaris que pertanyen a aquell tros de text.
El document també et permet guardar-te el treball al teu ordinador, per poder-lo tenir sense necessitat d'obrir Internet i viceversa, pots penjar documents del teu ordinador al teu Google docs.
Necessites traduir tot el que tu has escrit en el teu idioma, a l'anglès (per exemple)? També ho pots fer amb Google docs! A eines - tradueix.
Hi ha un apartat on et surten tots els membres que hi ha connectats en aquell moment, i amb els quals pots mantenir una conversació des del xat. Aquesta possibilitat està allà on posa "un/dos.. lectors més"
Des de que el professor a GITIC ens va ensenyar aquesta aplicació de Google hem començat a fer-la servir per a gairebé tots els treballs. Quedàvem a una hora i cadascú posava la seva opinió, i poc a poc anàvem construint el nostre treball. Va ser un molt bon descobriment ja que ens facilita molt l'elaboració dels treballs, fixeu-vos, cadascú pot buscar informació per internet a l'hora, això multiplica les opcions (no és el mateix que tenir un ordinador per 6 o 7, com quan quedem, que només escrigui una i només tenir una font d'informació).
Crear una presentació
La presentació amb Goole docs et permet inserir videos i, entre d'altres el que s'anomenen "notes de l'orador" que poden servir per ajudar a l'hora de fer la presentació.
Crear un formulari
És senzill. Només has d'anar escrivint les preguntes i escollir el tipus de resposta que vols que sigui:
Un text: la resposta haurà de ser escrita per la persona.
Text del paràgraf: es tractarà d'una resposta més llarga.
Un text: la resposta haurà de ser escrita per la persona.
Text del paràgraf: es tractarà d'una resposta més llarga.
Selecció múltiple: la persona haurà d'escollir una opció o una altre.
Quadres de verificació: la persona pot escollir més d'una opció.
Escolliu d'una llista: per escollir una opció d'una llista.
Escala: per valorar dins d'un interval (numèric o quantitatiu).
Quadricula: és el mateix que l'escala però en una quadricula que et permet posar més opcions.

També tens la opció de posar que les preguntes siguin respostes obligatòriament, així com canviar el fons/tema del formulari i posar-ho al teu gust.
Un cop hagis publicat el teu formulari a la web, les respostes les podràs veure al Google Docs, que hauràs pogut observar que s'obre un document semblant a Excel, allà ho veuràs tot amb molta claredat, ja que tens la opció de organitzar-ho per ordre de alfabètic (del nom o del cognom).
Clicant amb el botó dret del ratolí a sobre de la columna que t'interessa, com et deia abans, podràs ordenar al teu gust les persones que responen el formulari.
Us deixo aquest formulari que vaig fer, si us ve de gust, feu-ho.
Quadres de verificació: la persona pot escollir més d'una opció.
Escolliu d'una llista: per escollir una opció d'una llista.
Escala: per valorar dins d'un interval (numèric o quantitatiu).
Quadricula: és el mateix que l'escala però en una quadricula que et permet posar més opcions.
També tens la opció de posar que les preguntes siguin respostes obligatòriament, així com canviar el fons/tema del formulari i posar-ho al teu gust.
Un cop hagis publicat el teu formulari a la web, les respostes les podràs veure al Google Docs, que hauràs pogut observar que s'obre un document semblant a Excel, allà ho veuràs tot amb molta claredat, ja que tens la opció de organitzar-ho per ordre de alfabètic (del nom o del cognom).
Clicant amb el botó dret del ratolí a sobre de la columna que t'interessa, com et deia abans, podràs ordenar al teu gust les persones que responen el formulari.
Us deixo aquest formulari que vaig fer, si us ve de gust, feu-ho.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada