Tots i totes sabeu que Word té una amplia gamma de possibilitats per fer possible una bona presentació de treballs i molta comoditat a l’hora de treballar. Sóc una noia de 18 anys i per tant, porto molts anys utilitzant Word, se fer-ne coses interessants que sempre m’agrada compartir, però ha sigut ara, al començar a estudiar a la universitat, quan he après a fer una cosa que em va cridar molt l’atenció, i que a més a més, m’hagués agradat saber abans, ja que de haver sigut així, m’hauria estalviat molt de temps, sobretot a l’hora de realitzar el Treball de Recerca a segon de batxillerat. Em van ensenyar a fer l’índex automàticament, sense necessitat de donar mil i una voltes al document per veure bé les pàgines que cal remarcar a l’índex.
Doncs bé, ara que tinc bloc, vull deixar escrit com es fa això.
Com fer l’índex automàtic
Primer de tot s’ha de tenir escrit el document, amb els seus títols i subtítols corresponents. Després, s’han de seleccionar, primer els títols i clicar l’opció “títol 1”, després els subtítols i clicar la opció “títol 2”, després els subsubtítols i clicar la opció “títol 3” i així successivament.
Posa el cursor a la pàgina on vols posar l’índex. Ara, has d’anar a referencias – tabla de contenido – insertar tabla de contenido – aceptar.
Ja tens l’índex fet, ràpid, oi? Segur que molt més ràpid que si l’haguessis d’anar fent tu, posant títol per títol, buscant pàgina per pàgina...a més a més, si modifiques el document, i per tant, es modifiquen les pàgines dels títols...no passa res. Quan tinguis tot modificat, vas a l’índex i amb el botó dret, vas a l’opció “modificar campos”.
Això no s’acaba aquí... si fas clic algun apartat de l’índex, et permet anar directament a aquell apartat, sense necessitat de baixar amb el ratolí per trobar-lo.
Espero que us hagi estat útil!
Espero que us hagi estat útil!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada